Fazenda

Här kommer lite info om Fazenda. :)

Fazenda är född 1989 och var mycket pigg och lekfull. När hon var fyra år såldes hon till en mycket snäll och ansvarsfull ägare. Fazenda tävlades då i körning och tyckte att det var roligt. Sedan betecktes hon med en hings och fick ett jätte fint föl. Därefter reds hon bara hemma. Efter ett tag kom jag och blev skötare på en shettis i samma stall och efter ett halvt år började jag rida Fazenda. Dom första gångerna jag satt på henne var hon jätte pigg och var mest på frambenen och höll på. När hovslagaren tog på henne skor så började jag att rida ut i skogen. Dom första gångerna skrittade jag för att känna mig säker på att hon kunde styra & bromsa henne ordentligt. Ca en månad därefter var vi ute i skogen i full galopp och hade det underbart!<3 Ytterligare en månad senare red jag ut en helt vanlig dag och tänkte om jag någon gång skulle se en älg när jag red, jag är nämligen livrädd för älgar. Och gissa vad, jag såg en älg, knappt 10 meter ifrån mig, jag blev rädd och travade där ifrån och sedan dess har jag aldrig ridit ut i skogen ensam.. Detta hände i början av sommaren så jag är besviken på mig själv att jag inte har vågat att rida ut i skogen. Fazenda fattar inte varför vi aldrig rider i skogen, och jag önskar att jag kunde berätta...

Nu efter hennes vintervila ska jag allt ta mig i kragen och rida ut i skogen och besegra min rädsla för dom där älgarna.



Älskar dig nu och För All Tid!<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0